Dobrodošli v spletni trgovini Založbe UNSU. Z nakupom izdelkov pripomorete, da se slikarji, ki slikajo z usti ali nogami, preživljajo s svojim delom. Hvala!
Dostava po Sloveniji. Brezplačna poštnina pri vsakem nakupu. Pregled ponudbe in naročilo ⭢

Košarica
0,00 €

Likovna kritika

Slikarstvo Erica Pibernika v očeh umetnostnega zgodovinarja Jake Racmana

Image with ornament

Eric Pibernik

je v sredino uveljavljenega, mednarodnega združenja slikarjev, ki slikajo z usti ali nogami, po spletu različnih naključij prišel še kot otrok. Med odraslimi kolegi, izkušenimi in razgledanimi slikarkami in slikarji različnih oviranosti in provenienc je radovedno vpijal vtise ter sčasoma in neprisiljeno razvijal svoje likovne in izrazne spretnosti.

Pomembno je poudariti, da se je Eric Pibernik, komaj sedemleten, ob vstopu v osnovno šolo, ko se od učenja pisanja dalje finomotorični in kognitivni razvoj otroka šele dobro razmahneta, že relevantno likovno izražal ter ob vdani podpori staršev, sovrstnikov, likovnih pedagogov in znancev iz združenja slikarjev, ki slikajo z usti ali nogami, postopoma tudi napredoval in vestno usvajal nova znanja. Desetleten je postal tudi štipendist omenjenega združenja, kar mu je ob priznanju talenta naložilo tudi vrsto novih izzivov in odgovornosti. S svojimi deli odtlej lahko doseže široko, mednarodno občinstvo.

Krivično bi bilo meriti njegov likovni razvoj in ga vektorsko vpenjati skozi presečišče dosežkov in časa, saj gre za napredek, pogojen zlasti z naravnim razvojem, učenjem ter vsem, kar prinese zelo občutljivo obdobje odraščanja. To lahko v določenih trenutkih posameznikovega iskanja in prevpraševanja lastnega položaja tudi ključno vpliva in imanentno sooblikuje posameznikove motive in predstave o času in prostoru - tudi likovnem.

Likovni opus Erica Pibernika je moč jemati skoraj kot sproti dopolnjujoč portfolio učenca, saj se poučenim očem kot listi učnega načrta odstirajo posamezne vsebine in lekcije … Vendar je ta pogled lahko prehitro tudi zavajajoče preprost, kajti mladi slikar, ki svoja dela ustvarja z nogami, je te in mnoge druge lekcije v desetletju strnjenega dela že uspešno absolviral, v svoje ustvarjanje pa sproti (v)tkal potpuri lastnih občutij in hotenj, tako da njegovo sedanje delo, ki ga snuje kot dijak srednje šole za oblikovanje in fotografijo v Ljubljani pravzaprav šele zares začenja predstavljati začetek samostojnega likovnega izražanja.

Pogled skozi različne metamorfoze njegovega usvajanja snovi nas vodi od figuralike Prešernovega spomenika in vizije Zmajskega mostu ter nam skozi primerjavo izbranih motivov krajine na slikah: Mirno jezero, Zasnežene gore, Valovi na plaži ter Sončni zahod izrisuje videnja subtilnega opazovalca, ki z domišljijo in podanimi čustvi kompenzira nekatere drobne vrzeli v tehnični izvedbi. Onkraj vsega pa nas je avtor postavil pred zagonetno in likovno impresivno dovršeno podobo emblematične, stilizirane Rdeče vrtnice, ki s svojo bohotnostjo, simboliko in spretno izvedbo obeta povsem novo poglavje.

Svet likovne umetnosti mlademu slikarju Ericu Piberniku dozdevno predstavlja brezmejno polje pobegov v svet domišljije in sanjarjenja ter hkrati varno pribežališče od vsevrstnih neznank mimobežne brezbrižnosti in otopelosti sveta; k sebi, kjer ob idejno zamišljenem nastajanju vsakokratnega motiva lahko tiho motri tudi izmuzljivo neulovljivost trenutka in spominov ter v več dimenzijah doživlja svoj čas.

Zanimivo bo videti, kam naprej ga bo vodila pot iskalca.

Jaka Racman
(20. avgusta 2020)

Fotogalerija likovnih del

Vse slike so avtorsko zaščitene.